Etický kodex společnosti Beskydský GRUNT s.r.o.

Sociální podnik je konkretizací mravních norem, jejichž dodržování zdokonaluje firemní kulturu a utváří etické pracovní prostředí. Kodex se jako firemní dokument řadí vedle obecně platných pracovněprávních předpisů a pro každého ze zaměstnanců firmy Beskydský GRUNT s.r.o. je základním popisem etických norem, na jejichž respektování stojí firemní filozofie. Každý ze zaměstnanců si je přitom vědom, že respektování etického rozměru práce, a tedy jeho vlastní dobré jméno, je důležité pro vnímání serióznosti celé firmy. Respektování tohoto kodexu je vázáno vnitřně na svědomí a profesionální čest zaměstnance společnosti Beskydský GRUNT s.r.o.

Základní ustanovení

SpolečnostBeskydský GRUNT s.r.o. je firma, jejímiž zakladatelkami a jednatelkami jsou Lucie Černá a Martina Gáliková. Přívlastek sociální v jeho názvu označuje, že se společnost přihlásila k principům sociálního podnikání. To znamená, že v sobě spojuje ekonomickou, sociální a environmentální složku spojenou s obchodem a klade důraz na níže uvedená pravidla sociálního podnikání.

• Naše podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí.

 • Hrajeme důležitou roli v místním rozvoji a vytváříme pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním nebo společenským znevýhodněním.

• Náš zisk je z části použit pro další rozvoj podniku.

• Je pro nás stejně důležité dosahování zisku i zvýšení veřejného prospěchu v oblasti vytváření příznivého podnikatelského prostředí.

• Považujeme volnou soutěž na trhu za klíčový faktor růstu a trvalého zlepšování podnikatelského prostředí.

• V obchodní soutěži se zavazujeme jednat svobodně v mezích uznávaných pravidel poctivého obchodu.

• Svými postoji a chováním v obchodních vztazích vytváříme atmosféru důvěry a korektnosti v oblasti naplňování požadavků právního řádu jako minima etiky.

• Společnost považuje dodržování zákona za základní předpoklad vytváření příznivého podnikatelského prostředí.

• Chceme vytvářet image své organizace a svého podnikání na odpovědnosti, důvěryhodnosti, spolehlivosti a zákonném jednání.

• Důsledně plníme uzavřené smlouvy, ujednání a závazky.

 • Považujeme platební morálku za osu obchodních vztahů a základ zdravého podnikatelského prostředí.

• Provozujeme své aktivity v souladu s platnými právními předpisy, profesní etikou a interními pravidly. Je nepřípustné přijímat nebo nabízet jakékoliv výhody či dary, pokud by mohly být považovány za pokus o ovlivnění nezávislého rozhodování či jednání zainteresovaných stran ve vztahu k zaměstnancům.

• Deklarujeme, že fyzická a morální integrita zaměstnanců stojí v popředí zájmu společnosti. Pracovní podmínky respektují důstojnost jednotlivce a splňují požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví.

• Dbáme na důstojné zaměstnavatelské klima, úctu k zaměstnancům, na jejich informovanost.

• Podporujeme spravedlivé odměňování, zvyšování kvalifikace, bezpečnost a hygienu práce.

• Zabezpečujeme příslušnou úroveň profesionality nutnou pro plnění úkolů, jimiž jsou pověřováni její zaměstnanci. Plně se věnujeme odbornému růstu lidských zdrojů, poskytujeme vhodné nástroje pro vzdělávání a rozvoj.

• Podporujeme racionální zlepšování životního a pracovního prostředí zaměstnanců firmy.

• Vedeme své zaměstnance k čestnému jednání, slušnosti a osobní zodpovědnosti vnitřní komunikace.

• Společnost si je vědoma důležitosti vnitřní komunikace jako nástroje sdílení institucionálních informací a prostředku motivace zaměstnanců. V závislosti na zdrojích společnosti a jako doplněk specializovaných vzdělávacích kurzů organizovaných pro zaměstnance firmy se vytvořila závazná pravidla pro vnitřní komunikaci ve vztahu k zákazníkům.

• Společnost přikládá nejvyšší důležitost zachovávání standardů vysoké kvality pro poskytování služeb a stálému zlepšování zákaznické spokojenosti. Interní procesy napomáhají plnění těchto cílů, mimo jiné i sledováním názorů klientů.

• Společnost pamatuje na to, že zákazník je vždy na prvním místě a jeho spokojenost je důležitější než okamžitý zisk.

• Společnost dbá na to, že zákazník má za všech okolností, reklamační řízení nevyjímaje, nárok na slušný a příjemný přístup.Není přípustné jakékoliv omezování zákaznických práv z důvodu zákazníkova věku, rasového či etnického původu, národnosti, politických názorů, náboženského přesvědčení, pohlaví, sexuální orientace či zdravotního stavu dotčených osob.

Ochrana životního prostředí

Společnost Beskydský GRUNT, s.r.o. má jako jeden ze svých hlavních a trvalých cílů ochranu životního prostředí. Pro všechny zaměstnance to představuje zejména tyto povinnosti:

• Respektovat a dodržovat požadavky na nakládání s odpady.

• Dodržovat stanovené postupy, neplýtvat materiály a energiemi (nenechávat stroje a zařízení zapnuté mimo pracovní výkon apod.)

• Upozornit nadřízené na všechny případy plýtvání energiemi nebo možnosti jejich úspor

• Dodržovat pořádek na pracovišti, respektovat místa pro uložení materiálů, věnovat pozornost jeho ochraně, např. před klimatickými vlivy apod.

Dodržování zásad bezpečnosti práce

• společnost zajišťuje, aby pracovní prostředí bylo v souladu s platnými ustanoveními o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci. Sleduje a řídí všechna rizika spojená s vykonáváním odborné činnosti a snaží se jim předcházet. 

• Kontrolu dodržování výše uvedených pravidel provádí vedení společnosti Beskydský GRUNT, s.r.o, nebo jím pověřené osoby či organizace a zákazníci nebo jimi pověřené osoby (např. auditoři apod.)

• Závěry provedených kontrol jsou pro vedení společnosti Beskydský GRUNT s.r.o. závazné a jsou podkladem pro hodnocení jednotlivých pracovníků, další zlepšování činnosti firmy i služeb zákazníkům.

• Informace o zajištění kvality životního prostředí a bezpečnosti práce podává vedoucí firmy.